sobota, 14 czerwca 2014

Naleśniki orkiszowe z młodą kapustą.


Dosyć nietypowe połączenie, ale tak być musiało ;) Naleśniki miałam w planie obiadowym na dziś, a ochota na młodą kapustę przyszła znienacka. Nie chciałam zrezygnować z żadnej z tych potraw, więc je połączyłam. Efekt rewelacyjny!
W ramach zdrowszego odżywiania, po raz pierwszy smażyłam naleśniki z mąki orkiszowej. Jestem pewna, że zagości ona w naszej kuchni na stałe.

Składniki:
  • 1 szklanka mąki orkiszowej (może być zwykła)
  • 1 jajo
  • 1 szklanka wody
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
Wszystkie składniki wymieszać na jednolitą masę. Smażyć  z obu stron na odrobinie oliwy.


**********

Składniki na farsz:
  • 1 główka młodej kapusty
  • 1 cebula
  • 10 dag boczku wędzonego (opcjonalnie)
  • pęczek koperku
  • 3 łyżki oliwy z oliwek (jeśli dodajecie boczek - oliwy mniej lub wcale)
  • 2 łyżki mąki (dałam orkiszową)
  • szczypta soli i pieprzu
Kapustę obrać z wierzchnich liści, posiekać.  Przełożyć do garnka, zalać wodą, gotować aż będzie tak miękka jak lubicie ;) Odcedzić zostawiając ok 1 cm wody na dnie. Wymieszać z posiekanym koperkiem.

Na patelni podsmażyć pokrojoną cebulę (oraz opcjonalnie boczek). Dodać mąkę, zasmażyć. Całość przełożyć do garnka z kapustą, wymieszać dokładnie. Przez minutkę przesmażyć jeszcze całość w garnku. Przyprawić solą i pieprzem.


Smacznego,
Aneta :)

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...