piątek, 23 października 2009

SZARLOTKA Z BITĄ ŚMIETANĄ

oj tak, zdecydowanie mój smak :)))

biszkopt upiekłam z przepisu Dorotus. BISZKOPT RZUCANY jest wspaniały. najlepsze - rzucanie jeszcze gorącym o podłogę :) sprawdźcie sami ;P polecam :))) NIE OPADA!!!

a dalej już prościutko. dwa litrowe słoiki jabłek na szarlotkę - tartych lub krojonych przełożyć do garnka, delikatnie podlać wodą, doprowadzić do "wrzenia".

gdy będzie "bulgotało" - zdjąć z ognia, dosypać trzy żółte galaretki (proszek). dokładnie wymieszać. wyłożyć na biszkopt. odstawić do wystygnięcia. (miałam dwie tylko galaretki więc dodałam jeszcze 2 łyżeczki rozpuszczonej żelatyny, choć nie wiem dokładnie czy taki jest przelicznik.)

w 1/4 szkl wody rozpuścić 6 płaskich łyżeczek żelatyny. 1 litr śmietany kremówki ubić na sztywno. można dodać 2 łyżki cukru pudru, ale niekoniecznie - będzie bardziej wytrawnie bez. powoli wlewać żelatynę. wyłożyć na zimna masę jabłkową.

przed podaniem posypać gorzkim kakao.

6 komentarzy:

  1. Wygląda wspaniale, u mnie taka szarlotka nazywa się pod pierzynką:)

    OdpowiedzUsuń
  2. nooo, faktycznie dobra nazwa :)
    pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. super, uwielbiam wszystkie ciasta, które mają w sobie bitą śmietanę :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej! Ciasto wygląda wspaniale! Ale jest coś co mnie zastanawia, piszesz, że upiekłaś biszkopt, który proponuje Dorota, ale czy zmniejszłaś proporcję? bo ja również piekę ten biszkopt ale on jest wysoki! a na zdjęciu widzę minimalną wartwtę ciasta...Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie zmniejszalam proporcji tylko potrzebowalam dwa biszkopty, a ze nie mialam czasu piec drugiego to po prostu je przekroilam. ale oczywiscie polecam caly biszkopt do tego ciasta dlatego zostawilam to bez komentarza.
    dziekuje za odwiedziny i pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne to ciasto...
    Koniecznie muszę je niedlugo wyprobowac.
    Pozdrawiam
    Kuchareczka z www.kucharzytrzech.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...