sobota, 4 stycznia 2014

Babka marchewkowa z orzechami.

Nareszcie wypróbowałam swoją nową blaszkę :)
Jestem nią zachwycona!

Nie mniej zachwyciło mnie samo ciasto ;)
Marchewka, orzechy, miód i cynamon ...
Pyszne do popołudniowej herbaty :)

1,5 szklanki mąki
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 łyżeczki sody
1 szklanka tartych orzechów
3 średnie marchewki starte na drobnych oczkach (ok. 350g)
3 łyżki miodu
2/3 szklanki cukru
5 jajek (białka i żółtka oddzielnie)
5 łyżek oleju
1 łyżeczka przyprawy do piernika
1 płaska łyżeczka cynamonu
szczypta soli

Mąkę wymieszać z proszkiem, sodą, przyprawami.
Żółtka utrzeć na jasny puch, dodać miód, jeszcze przez chwilę ubijać.
Dodać olej, później marchewkę - mieszać na najwolniejszych obrotach.
Osobno ubić białka z cukrem. Obie masy połączyć.
Formę wysmarować masłem, posypać mąką, bądź grysikiem.
Piec ok. 1 godziny w temp. 180*C

*****
Nabrałam wielkiej ochoty na zakup innych foremek, blaszek, tortownic o fantazyjnych kształtach :)
Posiadacie takie? A może polecicie jakieś sklepy, które mają w ofercie coś ciekawego?
Muszę kuć żelazo póki gorące, bo później rozsądek weźmie górę ;)
*****

Życzę Wam słodkiego weekendu :)
Aneta



 

14 komentarzy:

  1. OOOOO! U mnie dziś też marchewkowo, ale TAKIEJ foremki zazdroszczę:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale się zgrałyśmy! Twoje marchewkowe wygląda przepysznie!

      Usuń
  2. jejku, rzeczywiście zachwycająca! super pomysł na babkę. uwielbiam marchewkowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam marchewkowe ciasta! Twoje wygląda pięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczna foremka :) A ciasto też musi być pyszne, uwielbiam marchewkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak do tej pory każde marchewkowe ciasto które jadłam było pyszne ;) mają one w sobie to "coś" :)

      Usuń
  5. Fenomenalna forma, efekt jest zachwycający :)
    A ciacho z pewnością było pyszne - marchewkowe, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Łał! Cudownie wygląda. Nie mogę się jednak przełamać jeżeli chodzi o ciasto marchewkowe, ale Twoje jest z pewnością pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...