wtorek, 7 stycznia 2014

Dziecinnie proste # 2 - Domowa wędlina - na chleb zamiast sklepowej szynki.

Sklepowej wędliny nie jem już od kilku lat.
Czasami jednak chce mi się czegoś mięsnego do chleba.
Wtedy kupuję kawałek schabu, polędwiczkę wieprzową, filet z kurczaka bądź indyka 
i gotuję w odpowiedniej marynacie dwa razy po 5 (pięć!) minut.
 I już. 
Gotowe i smaczne :)
Przepis znalazłam już bardzo dawno temu, zdaje się na serwisie gazeta.pl.
Później o nim zapomniałam, aż wreszcie kiedyś odtworzyłam go "z głowy" i tak już zostało.

Na zalewę:
ok. 2 litry wody (woda ma zakryć mięso)
2 duże łyżki majonezu
2 łyżeczki dowolnej musztardy
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki pieprzu
10 kulek ziela angielskiego
5 listków laurowych
łyżeczka rozmarynu
łyżeczka majeranku
łyżeczka lubczyku

właściwie skład ziół dobieramy wg własnych upodobań,
można dodać czosnek, owoce jałowca itp.

Zalewę doprowadzić do wrzenia, wystudzić.
Włożyć do niej mięso - w tym przypadku schab, który przekroiłam wzdłuż na 2 części.
Całość zagotować.
Kiedy zalewa zacznie wrzeć - gotować 5 minut, po czym wyłączyć, nakryć pokrywką i pozostawić na cały dzień.
Wieczorem znowu doprowadzić do wrzenia, gotować kolejne 5 minut i znowu odstawić na całą noc.
Rano wędlina jest gotowa.

*****
Być może przygotowywaliście już wędlinę tym sposobem,
bo przepis jest bardzo popularny, jeśli tak to proszę o komentarz z opinią :)
Pozdrawiam i życzę smacznego,
Aneta


7 komentarzy:

  1. Widziałam kilkakrotnie przepisy na wędlinę przyrządzoną w podobny sposób,muszę się zmobilizować i też zrobić,bo te kupne czasem straszą składem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w gruncie rzeczy to jest tak prosta i szybka potrawa, że nie ma się nad czym zastanawiać. to chyba najkrócej przyrządzane mięso na świecie ;)

      Usuń
    2. ja właśnie zrobiłam zalewę ale zastanawiam się czy nie za mało soli

      Usuń
  2. Aż trudno uwierzyć, że przygotowanie takiej wędliny jest tak krótkie i proste. Musze wypróbować Twój przepis ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wlasnie robie wg przepisu powyżej :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...