środa, 30 grudnia 2009

SERNIK Z BRZOSKWINIAMI

ten sernik to juz wlasciwie klasyka. dawniej pieklam go bardzo czesto, pozniej przestalam, bo wszystkim sie "przejadl". teraz, po dlugiej przerwie wrocilam do tego przepisu i zajadalismy sie nim w Swieta.



1 kostka masła 250 g
3 łyżki cukru pudru
5 żółtek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 szklanki mąki

Wszystkie składniki zagnieść. Ciasto podzielić na 2 części, włożyć na 2 godziny do zamrażarki.

1 kg twarogu tłustego, zmielonego dwukrotnie
pół kostki miękkiego masła - 125 g
3 jajka
3/4 szklanki cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Jajka utrzeć z cukrem, dodać masło, mąkę i twaróg.

brzoskwinie w puszce - x2 - pokrojone w plastry.
3/4 szklanki cukru
5 białek

Białka ubić na sztywno z cukrem.


Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Jedną część ciasta i zetrzeć na tarce na dużych oczkach na spód formy. Na to wyłożyć masę serową. Na masie serowej ułożyć brzoskwinie. Następnie wyłożyć ubitą pianę. Na wierzch zetrzeć na tarce drugi kawałek ciasta wyjęty z zamrażarki.

Piec około 1 h w temperaturze 180ºC.

27 komentarzy:

  1. pieklam juz ten sernik wiele razy, bardzo nam smakowal:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny serniczek. Uwielbiam serniki pod każdą postacią, więc i na ten mam ślinotok:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smakowicie wygląda:)
    Sernik z brzoskwiniami - to musi być prawdziwa poezja:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojjj... Wygląda naprawdę strasznie kusząco. Chętnie bym spróbowała kawałeczek! ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super byl taki czas ze jadłam go non stop :) Robie podbny tyleze bez kruszonki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Klasyka, której ja jeszcze przyznam się bez bicia nie piekłam.
    A tak bym chciała, no!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny taki sernik z brzoskwiniami jest :) owoce sprawiają, że nie jest tak bardzo zapychający :) pozdrawiam i życzę dużo uśmiechów w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzoskwinie bardzo pasują do sernika. Ja wpakowałam je do sernika z przepisu Dorotus76. Wspaniały! Ciasto jest kawowe, w oryginale z gruszkami. Piekłam z podwójnej porcji. Serdecznie polecam

    http://czerwieniblekit.blox.pl/2009/12/Sernik-mokka-z-brzoskwiniami.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Chodzi za mna ten sernik i teraz nie mam wyjscia bo ser juz w lodowce. Pomozcie tylko prosze bo nie wiem na jak duza blache sa te przepisy. Tu, gdize jestem nie mam tradycyjnej polskie blachy na ciasto tylko mniejsze i nie wiem czy tych skladnikow nie jest za duzo. z gory dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  10. Też bardzo chciałabym się dowiedzieć:). Sernik i brzoskwinie to duet idealny, ale nie wiem, czy w dwójkę podołamy takiej ilości ciasta, i czy wystarczy nam blaszek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja często piekę ten sernik jest pyszny i nigdy nie mam go dość, ładnie Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj, serniczek wyglada swietnie. Szkoda, ze jestem wlasnie na diecie:-)))Ale przy najblizszej okazji wyprobuje:-)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. To jeden z moich ulubionych serników, bardzo często zresztą go piekę, Twój wygląda równie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Polacam i ja ten wspanialy sernik. Prawdziwa poezja smaku!!! Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  15. ale pysznie wygląda !

    zapraszam do mojego konkursu
    http://smakuje.blox.pl/2010/05/Oliwa-Sanremo-Grup-i-KONKURS.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam serdecznie ! Właśnie wydrukowałam Pani sernikowo-brzoskwiniowy przepis i zabieram się do pracy :) a o efektach i wrażeniach smakowowych mogę Panią zawiadomić ?
    Małe pytanie odnośnie pieczenia: temperatura 180' na wiatraczku, czy nagrzewana góra i dół piekarnika?
    A.S.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały ;) Sernik z brzoskwiniami to jeden z moich ulubionych:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniały przepis, uwielbiam serniki, ten na zdjęciu z brzoskwiniami wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  19. trafiłam tu niedawno...dopiero rozpoczynam moją przygodę z gotowaniem i mam nadzieję, że kiedyś powrócisz :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Klasyk a jaki smaczny. według mnie, brzoskwinie są tym idealnym dodatkiem do sernika. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Może i klasyka, ale zawsze jest wyśmienity! Takiego sernika brakowało mi na moim wielkanocnym stole:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten sernik kojarzy mi się z dzieciństwem :). Moja mama piekła go bardzo często, podobnie jak u Ciebie - przejadł nam się. Może warto wrócić do tego przepisu po przerwie... :)

    PS. Pozwoliłam sobie dodać odnośnik do Ciebie u mnie, żebym była na bieżąco, mam nadzieję, że to nic złego? :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zapraszam do konkursu:

    http://aleksandraw.blogspot.com/2011/06/konkurs-przepisowy-na-danie-grillowe.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Znam ten smak, pychotka, pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Znam ten przepis. Ten sernik jest naprawdę pyszny i wszystkim go polecam. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...