wtorek, 1 lipca 2014

Babeczki z białek.



Te babeczki to coś niesamowitego! Zacznę od tego, że powstały z białek. Zawsze mam problem z białkami. Zostają, nie wiadomo co z nimi zrobić, wyrzucić szkoda... Mam przeczucie, że od teraz wszystkie białka będę przerabiała na babeczki ;) Spróbujcie, a zrozumiecie dlaczego. W dodatku połączenie porzeczek z delikatnym, cytrynowym ciastem to smak idealny. Po prostu omnomnom :)


Składniki:
  • 6-7 białek
  • 1 szklanka mąki (najlepiej tortowej ale zwykła też może być)
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 120 g roztopionego masła
  • sok z 1/2 cytryny
  • dowolne owoce - u mnie porzeczki
Wykonanie:
  1. Mąkę przesiać z proszkiem. (Przyznam szczerze, że nie zawsze to robię.)
  2. Białka ubić z cukrem.
  3. Wmieszać delikatnie mąkę.
  4. Dodać przestudzone masło i sok z cytryny.
  5. Całość wymieszać do połączenia składników.
  6. Ciasto rozłożyć do 12 papilotek włożonych do formy muffinowej.
  7. Posypać owocami.
  8. Piec ok. 25 minut (do suchego patyczka) w temp. 170*C.

Przepis ten zgłosiłam do akcji kulinarnej „Muffinkowo IV u Domi w kuchni” - jeśli macie ochotę, zabawcie się z nami :) KLIK
Smacznego!
Aneta :)

3 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że tak efektywnego wykorzystania białek jeszcze nie znałam. Babeczki są śliczne! I na pewno były smaczne.
    Dziękuję za pierwsze zgłoszenie do akcji - na dniach otworzę bieżące podsumowanie i dodam Twój wpis, żeby inni mogli go zobaczyć.

    Pozdrawiam, Domi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie, zapisuję do wykorzystania, zostało mi akurat 6 białek po pączkach, a od piegusa, który został szybciej zjedzony niż ciasto pierwotne, z którego zostało białek, uważam, że ich wywalanie to najgorsze co mozna zrobić. Mam dżem z czerwonej porzeczki, myślę, że się nada. Mniam, mniam. Dziękuję za przepis!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie się pieką, na razie rosną jak szalone. O, już gotowe. Stygną. Trochę czuć w kuchni zapach jaja, mam nadzieję, że smakuje lepiej niż pachnie, bo wygląda obłędnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...