czwartek, 10 kwietnia 2014

Przepyszny sernik z 12 jaj!

Serniki zdecydowanie zajmują pierwsze miejsce na liście moich ulubionych słodkości. Czasami zdradzam je z deserami na bazie bitej śmietany, czy owocowymi, szczególnie w sezonie, ale to jednak do serników zawsze ostatecznie wracam ;) Ten sernik po raz pierwszy zjadłam u Babci :) Był pyszny, miękki, rozpływający się w ustach :) Zjadłam dwa kawałki, grzecznie poprosiłam o przepis i oto jest! Mam całą blaszkę! Sama nie wiem czy lepszy pierwszego dnia, czy następnego ;) Od teraz mój ulubiony:)


Na spód:
30 dag mąki
20 dag masła
10 dag cukru
1 łyżeczka kakao

Podane składniki wyrobić na jednolitą masę i wylepić nią blaszkę.

Na masę serową:
1 kg twarogu - przemielonego, chyba że miksujecie nożami - wtedy nie trzeba mielić.
1,5 szkl cukru
12 jaj - osobno białka i żółtka
2 łyżki kaszy manny
2 budynie śmietankowe
2 łyżki mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
150-200 ml kremówki 30%

Żółtka ubić z cukrem. Dodawać stopniowo do sera - miksować. Dodać wszystkie sypkie produkty.
Białka ubić, wmieszać delikatnie do masy. Kremówkę ubić, wmieszać do ciasta.
Całość wylać na spód, piec min. 1h (sprawdzić patyczkiem ) w180*C, po pół godzinie można przykryć papierem gdy wierzch będzie już bardzo ciemny. Składniki na dużą blachę 40x25cm.

 Smacznego!

3 komentarze:

  1. To się nazywa tradycja... sernik, taki jak kiedyś się robiło , na pewno przepyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z tylu jaja to konkretny sernik:) wygląda na smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda fantastycznie, pyszny musiał być :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...