czwartek, 3 lipca 2014

Hit lata - Ogórki Małosolne.


Powiedzcie mi dlaczego myślałam, że zrobienie ogórków małosolnych to coś skomplikowanego? Gdyby mi ktoś powiedział jakie to proste i szybkie zarazem, nie wydawałabym pieniędzy na pseudomałosolne ze sklepu! Spróbujcie, na prawdę warto. Jak mówi moje dziecko: łaaaatwiznaaa :)


Składniki:
  • ogórki gruntowe
  • koper do ogórków (taki z kwiatostanami)
  • korzeń chrzanu
  • kilka ząbków czosnku (wg uznania, może być cała główka)
  • sól kamienna (przy pierwszej próbie nie miałam soli kamiennej, użyłam zwykłej i ogórki wyszły pyszne)
  • woda
Wykonanie:
  1. Przygotować zalewę: Na 1 litr gorącej wody - 1 łyżka soli - rozmieszać, wystudzić.
  2. Ogórki wyszorować.
  3. Do naczynia włożyć połowę porcji kopru, korzeń chrzanu i czosnek. (Często sprzedawane są gotowe zestawy do kiszenia ogórków.)
  4. Ogórki układać w naczyniu "na stojąco", ściśle jeden przy drugim.
  5. Na wierzch rozłożyć resztę kopru.
  6. Zalać zalewą.
  7. Obciążyć czymś ciężkim, żeby ogórki nie wystawały ponad zalewę.
  8. Odstawić w zacienione miejsce. 
Wskazówka:  Jeśli jest ciepło, po kilku dniach przełożyć naczynie z ogórkami do lodówki.


Ja najbardziej lubię ogórki 3,4 dnia, a Wy?
Smacznego!
Aneta :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...