poniedziałek, 7 października 2013

Łaciate ;)

Czy jest coś lepszego niż pyszne, a zarazem szybkie i nieskomplikowane ciasto, 
w dodatku z twarogiem? 
Nie. 
A więc przedstawiam Łaciate :)


Wciągu jednej niedzieli upiekłam dwa takie. 
Pierwsza blaszka zniknęła prawie natychmiast ;) 
Na przepis natknęłam się kiedyś u Arabeski . Doczekał się swojej kolejki.
Nazwałam go Łaciatym ze względu na charakterystyczne łatki widoczne po upieczeniu.

Ciasto:
2 jajka
1/2 szklanki cukru
1 szklanka śmietany
1 szklanka mąki
1 płaska łyżeczka sody
2 łyżki roztopionego masła

Jajka ubić z cukrem na jasną masę, dodać resztę składników i dobrze wymieszać.
Masa serowa:
1/2 kg twarogu
3 jajka
1/2 szklanki cukru
1 łyżka kaszy manny
2 czubate łyżki nutelli

Wszystkie składniki zmiksować. 

Blaszkę wysmarować masłem, posypać mąką i wylać ciasto. 
Na ciasto nakładać łyżką masę serową. Porcja obok porcji. 
Ciasto wstawić do nienagrzanego piekarnika, nastawić 180*C, piec ok. 35 min.
Podane składniki wystarczą na blaszkę 23x33 cm.

Poszłam na łatwiznę i polewę zrobiłam z czekolady rozpuszczonej w odrobinie mleka.
Jednak komisja stwierdziła, że bez polewy również było pyszne ;)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...