sobota, 21 listopada 2015

Łosoś miodowo-rozmarynowy.


Zapraszam dziś na łososia. Pysznego, niby słodkiego, ale jednak z wyraźną nutą przypraw i przede wszystkim rozmarynu. Smak mnie zaskoczył. Jest wyjątkowy. Czasy kiedy skrapiałam rybę jedynie cytryną i wrzucałam na grilla minęły bezpowrotnie. Eksperymentuję, poznaję i zachęcam Cię do tego samego. Cały sekret tkwi w tym, by dać rybie "odpocząć" w marynacie, którą przygotujesz. Najlepiej parę godzin, a nawet całą noc. Ja zrobiłam to tak:

Składniki:
  • 4 kawałki świeżego łososia
  • 6 łyżek sosu sojowego ciemnego dobrej jakości (zwróć uwagę na skład, potrafi on być tak różny w różnych sosach, że się zdziwisz, wybierz ten bez zbędnych chemicznych dodatków )
  • 2 łyżki miodu - ulubionego, solidne porcje
  • 2 gałązki rozmarynu ( zachęcam do uprawiania ziół na kuchennym parapecie w sezonie jesiennym i zimowym, nie ma nic bardziej aromatycznego)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek + do smażenia
  • garść posiekanych migdałów (tradycyjnie ścieram je w przystawce robota na drobnych oczkach)
Wykonanie:
  1. Z sosu sojowego, miodu, rozmarynu i oliwy zrobić marynatę. Wylać do szerokiego naczynia i rozłożyć w niej rybę skórą do góry. Marynować kilka godzin w lodówce.
  2. Smażyć na mocno rozgrzanej oliwie po kilka minut z każdej strony, zaczynając od strony ze skórką. Długość smażenia zależy od grubości ryby. U mnie zajęło to 3-4 minuty na każdą ze stron. 
  3. Na talerzu posypać migdałami. Smacznego!

Tak przyrządzony łosoś jest bardzo aromatyczny. Pasuje do niego cały arsenał dodatków, od przeróżnych kasz począwszy, na sałatach skończywszy. Po drodze mamy jeszcze mnogość warzyw, co kto lubi. Ja podałam go dosyć tradycyjnie, z ziemniakiem, co można było zobaczyć na gorąco na FB :) Było bardzo zielono! Ale o tym innym razem.
Życzę Wam spokojnego i smacznego weekendu :)
Aneta :)

1 komentarz:

  1. Ja również często robię takiego łososia z miodem i sosem sojowym... za każdym razem wychodzi wybornie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...